Gestor nexo


gestor_nexoGestor nexo to program wspomagający budowanie trwałych relacji z klientami oraz zarządzanie pracą w firmie. Dzięki automatyzacji różnych czynności pozwala zaoszczędzić czas, zapewniając większą wydajność i efektywność.

Gestor nexo umożliwia m.in:
ewidencjonowanie szczegółowych danych klientów wraz z historią kontaktów, przedstawianie i negocjowanie ofert oraz prowadzenie korespondencji mailowej czy zbiorczą wysyłkę maili za pomocą wbudowanego klienta pocztowego. Działa również w obszarze wewnątrzfirmowym, organizując i usprawniając pracę – pozwala planować wykonanie zadań wraz z delegowaniem ich na pracowników, monitorować postępy w wykonywaniu prac, rezerwować ogólnodostępne zasoby w firmie (np. pojazdy służbowe).

Gestor nexo PRO jest rozszerzoną wersją Gestora nexo – oprócz pełnej funkcjonalności standardowego systemu zawiera wiele dodatkowych rozwiązań, dzięki którym możliwe jest łatwe dostosowanie programu do specyficznych potrzeb firmy (tworzenie rozszerzeń i dodawanie indywidualnych rozwiązań, własne pola, słowniki, flagi, raporty, wzorce wydruku itp.).

Gestor nexo PRO i Gestor nexo są ściśle zintegrowany z systemem sprzedaży Subiekt nexo, co umożliwia m.in. korzystanie ze wspólnych kartotek klientów i asortymentu, cenników i promocji oraz łatwe przekształcanie ofert w dowolne dokumenty handlowe i magazynowe.

Najważniejsze możliwości Gestora nexo:

  • przechowywanie i łatwe wyszukiwanie z każdego miejsca w systemie danych klientów z uwzględnianiem danych istotnych dla CRM;
  • ewidencjonowanie historii kontaktów z klientem, wykonanych działań z jego udziałem, przedstawionych ofert i procesów ofertowych, wystawionych dokumentów handlowych;
  • definiowanie i wykorzystywanie zbiorów klientów (zestawów klientów);
  • wszechstronna obsługa ofert dla klientów, a także wielu ofert w ramach jednego procesu ofertowania oraz ich zbiorcze generowanie;
  • przetwarzanie ofert w dokumenty magazynowe i handlowe (wymagana licencja na Subiekta nexo);
  • obsługa wielu walut na ofertach;
  • planowanie i wykorzystywanie promocji;
  • wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS (np. sprzedażowych do klientów, windykacyjnych do kontrahentów, informacyjnych do pracowników);
  • planowanie i wykonywanie działań (zadań, spotkań, telefonów, faksów, listów, notatek, rozmów internetowych, wiadomości e-mailowych) zarówno dotyczących klientów, jak i niepowiązanych z klientami;
  • przypomnienia o zaplanowanych działaniach oraz rejestrowanie czasu wykonania działań;
  • planowanie i wykonywanie akcji automatycznych w działaniach;
  • możliwość wymiany informacji między uczestnikami poprzez komentarze w działaniach oraz procesach ofertowych;
  • ewidencjonowanie i rezerwowanie ogólnodostępnych zasobów firmowych (np. samochodów służbowych);
  • wielowidokowy kalendarz z zaplanowanymi czynnościami;
  • łatwe zarządzanie wiadomościami e-mail poprzez wbudowanego klienta pocztowego obsługującego protokół IMAP;
  • tworzenie zbiorczych wysyłek e-maili z użyciem autotekstów;
  • narzędzia usprawniające obsługę e-maili – m.in. sprawdzanie poprawności pisowni (w języku polskim, angielskim i niemieckim), kontrola obecności załączników, reguły wiadomości itp.;
  • system raportowania z możliwością przetwarzania wyników raportów;
  • biblioteka dokumentów umożliwiająca ewidencjonowanie zewnętrznych plików (np. umów w formacie pdf);
  • oznaczanie obiektów flagami;
  • możliwość pracy jedno- i wielostanowiskowej;
  • możliwość przeniesienia danych z Gestora GT.

Klienci

  • Wspólna kartoteka klientów z pozostałymi programami linii nexo.
  • Wieloaspektowość klientów z podziałem klientów na standardowych i potencjalnych (mogą nimi być wszystkie instytucje, pracownicy oraz wspólnicy).
  • Podział klientów na osoby fizyczne i firmy z indywidualnymi atrybutami oraz możliwość przekształcania w obie strony.
  • Mechanizm przestrzegający przed dublowaniem klientów (sprawdzający unikalność NIP) – dane odnalezionego klienta można od razu wpisać np. jako oddział lub centralę lub można je wykorzystać do pracy.
  • Możliwość określenia struktury organizacyjnej klienta (centrala i oddziały).
  • Ewidencja przedstawicieli/pracowników klienta z uwzględnieniem iż jedna osoba może być przedstawicielem wielu firm.
  • Możliwość zdefiniowania wielu adresów – w tym adresów dostaw oraz korespondencyjnych.
  • Przydzielanie opiekuna lub wielu opiekunów klienta oraz aktywowanie i dezaktywowanie zastępstw opiekunów.
  • Ewidencja przedstawicieli/pracowników klienta.
  • Ewidencjonowanie dat jubileuszowych (np. urodziny, imieniny, data powstania) klientów
  • Ustalanie preferowanych terminów kontaktu z klientem, oraz preferowanego sposobu kontaktu.
  • Ustalanie relacji z klientem, w tym istotności.
  • Ustalanie na jaki adres mailowy mają być przesyłane oferty.
  • Ewidencjonowanie zgód na przetwarzanie danych klienta.
  • Ewidencja zainteresowań klientów.
  • Indywidualne parametry wydruków  – można zdefiniować specjalne wzorce wydruków dla każdego typu dokumentu.
  • Możliwość zdefiniowania szablonów klientów.
  • Indywidualne cenniki dla klientów.
  • Pobieranie i weryfikowanie danych klienta z portali: GUS, CEIDG, VIES, Portalu Podatkowego .

Działania

  • Planowanie działań takich jak: zadania, spotkania, telefony, faksy, listy, notatki, rozmowy internetowe, wiadomości mailowe.
  • Definiowanie działań cyklicznych (np. spotkania) z możliwością określania wyjątków, kiedy pomimo definicji działanie nie wystąpi.
  • Delegowanie wykonania działań na wielu pracowników z wymianą informacji między nimi za pomocą komentarzy.
  • Wiązanie działania z klientem lub klientami z możliwością oznaczania klientów obsłużonych oraz wynikiem per każdy klient.
  • Możliwość automatycznego rejestrowania czasu poświęconego na wykonanie działań.
  • Opcjonalne definiowanie akcji, które automatyzują wykonywanie zaplanowanych działań.
  • Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS (np. sprzedażowych do klientów, windykacyjnych do kontrahentów, informacyjnych do pracowników).
  • Rezerwowanie zasobów (np. samochodów służbowych, sal konferencyjnych) niezbędnych do wykonania planowanych działań.
  • Określanie stopnia realizacji działań w procentach.
  • Wiązanie działań z innymi obiektami systemu (w tym także z działaniami).
  • Łatwe szybkie wprowadzanie danych na podstawie szablonów działań.
  • Informator o działaniu prezentujący powiązania z innymi obiektami.
  • Możliwość przypisywania asortymentu niezbędnego do wykonania działania i wystawianie dokumentów z tym asortymentem na podstawie działania.
  • Tworzenie powiązań przyczynowo-skutkowych poprzez kontynuowanie działań w wiele nowych.
  • Ostrzeganie o absencji (wpisanych w Ewidencji Czasu Pracy Gratyfikanta nexo) uczestników działania w planowanym terminie działania.

Zasoby

  • Ewidencjonowanie firmowych ogólnodostępnych zasobów (np. pojazdy służbowe, sale konferencyjne, zestawy narzędziowe) z przypisaniem ich użytkowania do oddziału lub/i magazynu.
  • Łatwe wprowadzanie danych o zasobach poprzez import danych z ewidencji pojazdów, wyposażenia i środków trwałych.
  • Rezerwowanie zasobów powiązane/niepowiązane z zaplanowanymi działaniami.
  • Możliwość czasowego wyłączenia z użytkowania (np. na czas remontu, naprawy).

Kalendarz

  • Umieszczanie w kalendarzu zaplanowanych działań oraz procesów ofertowych.
  • Dostępne widoki: miesięczny, tydzień roboczy, tydzień pełny, dzień.
  • Mechanizm przypominania o zaplanowanych działaniach.
  • Łatwe operacje zbiorcze w ramach jednego dnia.

Ofertowanie

  • Dokument oferty przedstawiany klientowi. Proces ofertowy jako dokumentacja etapów postępu negocjacji.
  • Bogate możliwości opisywania oferty: wydzielone informacje wstępne, końcowe, opisy pozycji oferty, możliwość załączania plików (biblioteka dokumentów).
  • Realizacja ofert we wszystkie dostępne dokumenty handlowe sprzedaży (wymaga licencji Subiekta nexo) z możliwością ustawiania domyślnych typów dokumentów realizujących.
  • Uwzględnianie w ofertach danych z cenników, promocji, możliwość wystawiania ofert w wielu walutach.
  • Przypisywanie sugerowanych klientowi form płatności.
  • Definiowanie zakresu czasowego obowiązywania oferty.
  • Możliwość przedstawiania klientowi wielu ofert w ramach jednego procesu ofertowania z pełną historią.
  • Opcjonalne zaangażowanie wielu osób w proces ofertowania z wymianą informacji za pomocą komentarzy.
  • Śledzenie statusów procesów ofertowych z ewidencjonowaniem przyczyn ich niepowodzenia.
  • Realizacja zatwierdzonych procesów ofertowych w dokumenty handlowe z ujęciem aspektu kosztów, zysku i uzyskanej marży.
  • Planowanie działań powiązanych z procesami ofertowymi.
  • Możliwość zbiorczego generowania procesów ofertowych w tym dla zestawu klientów.
  • Wydruk progów cenowych w OE.
  • Informator o ofercie prezentujący wszystkie powiązania dokumentu.
  • Możliwość umieszczania oferty w treści e-maila, zamiast wysyłania jej jako załącznik wiadomości.
  • Zbiorcze drukowanie i wysyłanie dokumentów e-mailem.

Klient poczty

  • Odbieranie i wysyłanie wiadomości mailowych – obsługa protokołów SMTP, POP3, IMAP
  • Obsługa hierarchicznych folderów wiadomości, synchronizowana z serwerem pocztowym (dla protokołu IMAP).
  • Definiowanie wielu kont pocztowych z przypisywaniem uprawnień personelu do nich
  • Automatyczne pobieranie ustawień kont podczas ich dodawania.
  • Wysyłanie i odbieranie wiadomości na żądanie lub w określonym cyklu.
  • Automatyczne wiązanie wysyłanych i odebranych wiadomości z odpowiednimi obiektami (np. z klientem na podstawie domeny przypisanej do klienta), opcjonalne dodawanie klientów na podstawie wiadomości.
  • Tworzenie pojedynczych jak i zbiorczych wiadomości pocztowych.
  • Korzystanie ze zdefiniowanych szablonów wiadomości wraz z elastycznym mechanizmem autotekstów dostosowujących treść wiadomości w zależności od kontekstu użycia.
  • Sprawdzanie poprawności pisowni w treści wiadomości.
  • Obsługa załączników do wiadomości oraz sprawdzanie na podstawie treści, czy użytkownik nie zapomniał wstawić załącznika.
  • Obsługa reguł wiadomości.
  • Eksport i import wiadomości w formacie eml oraz możliwość tworzenia szablonów wiadomości na podstawie wiadomości.
  • Listy nadawców zaufanych i niepożądanych.
  • Bezpieczeństwo – m.in. opcjonalne blokowanie zdalnej zawartości oraz skryptów zawartych w e-mailach.
  • Wystawianie dokumentów na podstawie wiadomości pocztowej.
  • Obsługa IMAP Idle.

Raportowanie

  • Wiele raportów zgrupowanych według obszarów ich działania.
  • Możliwość przetwarzania wyników raportów (np. tworzenie zestawów klientów).

Użytkownicy

  • Definiowanie użytkowników systemu wraz z ustalaniem ich uprawnień do pracy operacyjnej.
  • Definiowanie domyślnych zastępstw dla użytkowników.
  • Określanie preferowanych godzin pracy.

Asortyment

  • Możliwość przypisania szablonów działań do asortymentu, pozwalających na automatyczne. tworzenie działań gdy towar zostanie ujęty w wystawianym dokumencie wybranego typu.
  • Przyporządkowanie asortymentu do wielu działów sprzedaży niezależnych od grup asortymentu, które zdefiniowane są w hierarchicznym słowniku.
  • Jednostki miary – przeliczniki pomiędzy miarami są zdefiniowane jako licznik i mianownik ułamka zwykłego, co pozwoli zdefiniować takie jednostki jak 1/3.
  • Jednostki miar posiadają indywidualną precyzję, którą można zmienić, wprowadzając miarę na dany towar; z jednostką w towarze związany jest kod kreskowy, opakowanie, gabaryty, czyli masa, objętość i wymiary.
  • Opcjonalne definiowanie stanu minimalnego, maksymalnego i optymalnego dla asortymentu per wskazany magazyn.
  • Obsługa zamienników.

Poniższe tabele przedstawiają porównanie funkcjonalności różnych wersji programu Gestor – Gestor GT, Gestor nexo oraz Gestor nexo PRO.

W zestawieniach zastosowano następujące oznaczenia:

  • „-” – funkcja nie jest realizowana przez program;
  • „+” – funkcja jest realizowana przez program;
  • „+/-” – funkcja jest realizowana, ale tylko częściowo;
  • „*” – funkcja jest realizowana w dodatkach dla InsERT GT (np. PLUS dla InsERT GT,  Sfera dla Gestora GT).
Funkcja

GT

nexo

nexo PRO

Klienci
Podział na firmy, osoby, przedstawicieli, itd.

+/-

+

+

Przekształcanie typów kontrahentów (np. osobę w przedstawiciela handlowego)

+

+

Definiowanie struktury organizacyjnej klientów (centrala + oddziały)

+

+

Seryjny tryb dopisywania klientów

+

+

Wielu opiekunów klienta klienta oraz obsługa zastępstw nieobecnych opiekunów

+

+

Zastępstwa opiekunów z aktywowaniem i dezaktywowaniem

+

+

Zdefiniowane szablony klientów

+

+

Przypisywanie wzorców wydruku dokumentów per klient

+

+
Ewidencjonowanie wielu adresów i danych kontaktowych +/-

+

+
Ewidencjonowanie zainteresowań klienta +/-

+

+
Ewidencjonowanie dat jubileuszowych +/-

+

+
Zaawansowane pola własne klientów *

+

Pobieranie i weryfikowanie danych klienta z portali: GUS, CEIDG, VIES, Portalu Podatkowego +/-

+

+

Łatwy podgląd ostatnio wykonanych czynności z klientem +

+

+

Importowanie i eksportowanie danych klientów (w nexo tylko EPP) +

+/-

+/-

Wywoływanie okna rozmowy Skype lub GG +

Działania

Numeracja działań

+

+

Ewidencjonowanie, którzy klienci i z jakim skutkiem zostali obsłużeni

+

+

Rezerwacja zasobów niezbędnych do wykonania działania

+

+
Rejestrowany czas wykonania działań +

+

Komentowanie do wykonywania działań

+

+

Akcje automatyczne definiowane w działaniach, rejestr wykonania akcji

+

+

Tryb seryjny dodawania działań

+

+

Szablony działań dedykowane do automatycznego tworzenia wraz z dokumentami

+

+
Ostrzeganie o absencji (wpisanych w Ewidencji Czasu Pracy Gratyfikanta nexo) uczestników działania w planowanym terminie działania

+

+

Domyślne typy działań (w GT nie było typu wiadomość)

+/-

+

+
Wielu pracowników zaangażowanych w działanie oraz ustalanie ich uprawnień do tego działania

+/-

+

+

Oznaczanie stopnia wykonania działań

+/-

+ +
Tworzenie powiązań przyczynowo-skutkowych poprzez kontynuowanie działań w wiele nowych

+/-

+

+

Wystawianie dokumentów na podstawie działań

+/-

+

+

Zaawansowane pola własne działań

*

+
Kalendarz
Usuwanie zdarzeń z dnia oraz usuwanie widoczności zdarzeń z dnia

+

+

Zbiorcze operacje na wydarzeniach

+

+

Zasoby

Ewidencjonowanie zasobów, w tym importowanie danych o zasobach z ewidencji księgowych

+

+

Rezerwowanie zasobów w ramach planowania działań oraz niepowiązanych z działaniami

+

+
Ofertowanie
Dedykowany dokument Oferta

+

+
Możliwość wystawiania ofert wielowariantowych

+
Definiowanie terminu obowiązywania ofert

+

+
Definiowanie preferowanych form płatności

+

+

Fabryczne wzorce wydruku ze zdjęciami towarów

+

+

Przypisywanie osób zaangażowanych w szansę sprzedaży/proces ofertowy z definiowaniem uprawnień

+

+

Historiowanie ofert w ramach jednej szansy sprzedaży/procesu ofertowego

+

+

Komentowanie do szans sprzedaży/procesów ofertowych

+

+

Drukowanie progów cenowych dla asortymentu użytego w ofercie

+

+

Rozbudowane cenniki w ofertach +/-

+

+

Uwzględnianie polityki rabatowej, promocji w ofertach

+/-

+

+

Wysyłanie wydruków ofert na dedykowany adres klienta

+/-

+

+
Realizowanie ofert w dokumenty handlowe (wymagana licencja na Subiekta) +/- +

+

Rozbudowane opisy ofert

+/-

+

+

Scenariusze postępowania w szansach sprzedaży/procesach ofertowych

+/-

+

+

Planowanie typów dokumentów handlowych, w jakie ma być realizowana oferta

+/-

+

+

Podgląd informacji finansowych (koszt, zysk, marża)

+/-

+

+
Stosowanie precyzji ceny asortymentu do 6 miejsc po przecinku

+

Możliwość umieszczania oferty w treści e-maila, zamiast wysyłania jej jako załącznik wiadomości

+

+
Klient pocztowy
Obsługa protokołu IMAP wraz z funkcją IMAP IDLE

+ +

Obsługa hierarchicznych folderów

+

+
Automatyczne pobieranie ustawień kont podczas ich dodawania

+ +
Sprawdzanie poprawności pisowni w treści wiadomości

+

+

Opcjonalne blokowanie zdalnej zawartości oraz skryptów zawartych w e-mailach

+

+

Wystawianie dokumentów na podstawie wiadomości pocztowych

+

+

Obsługa załączników oraz weryfikacja na podstawie treści, czy mail powinien mieć załącznik

+/-

+

+

Wyszukiwanie w treści wiadomości

+

+

Raporty

Przetwarzanie wyników raportów w obiekty systemowe

+

+
Uprawnienia do poszczególnych raportów

+

+
Raporty własne użytkowników +

+
Ogólne
Biblioteka dokumentów *

+/-

+

Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS

+

+

Flagi własne

*

+/-

+

Pola własne *

+

Własne wzorce wydruków +/-

+

Sfera *

+

Uprawnienia użytkowników organizowane w role

+

Wiele widoków w modułach, definiowanie własnych widoków

+/-

+

Łatwe wyszukiwanie poleceń i danych zapisanych w programie

+

+
Szybkie dodawanie dowolnych dokumentów za pomocą dwuliterowych symboli (mnemoników)

+

+
Praca kilku programów w jednym oknie aplikacji (multiprogram)

+

+
Naklejki +

+

+
Schowek

+

Brudnopis +

Centralki telefoniczne, obsługa komunikatorów

+

Dostosowanie interfejsu do indywidualnych wymagań użytkownika (profile interfejsu)

+

+